me .. myself .. mine ..

My photo
Langkawi, Malaysia
sharing story of our small family ..

him & her

Daisypath Next Aniversary Ticker

our 1st junior

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Saturday 5 February 2011

Day 5 ~ What makes you different from everyone else

sekadar berkongsi fakta2 diri sendiri yang saya rasa membezakan saya dengan orang lain..

isi nya berterabur, konsep janji siap sementara sofia masih dibuai mimpi.. :)

ok... apa yang membezakan saya dengan anda ialah... :-

~ saya xmakan tempoyak tapi saya makan kuah masak lemak tempoyak ikan patin .. haaaa, saya pun pelik nape yea? kalau xpelawa aka sua sambal tempoyak, saya xheran sikit pun, jauh sekali terasa tapi bab masak lemak tempoyak ikan patin,,, huhhhh jangan lupa saya yea..




~ hanya mula minum air soya setelah umur mencecah 26 tahun :) kalau orang lain, mesti rata2 dah minum since kecik lagi, kan? sebelum tu, macam2 alasan saya bagi termasukla, 'ishhh air ni bau kuat la, xlalu...' sampaikan masa berbuka puasa mesti ada 1 air lain utk saya yg xminum air soya ni. abah xpenah lupa belikan, thanks abah!

yang boleh minum ni pun sebab en suami yang suruh belajar minum.. masa tu ngandung plak, ada la termakan  hasutan kononnya kalau minum air soya nanti anak putih ..hahahahahaha kalau dah mama & ayah nya golap, mana datang anak putih melepak? :) no comment! bagi saya kalau sekalipun itu terjadi, itu kerana ketentuanNya, bukan sebab air soya itu yea puan2..

p/s: ada baca kat blog sape ntah (sori dah lupa!) katanya, air soya xbagus utk diminum selalu. sebab kandungan air tu. lagipun soya ni manis, xbagus utk jangka masa panjang..pendek kata, kalau nak confirm, gogel sendiri dan buatlah keputusan yea :) peace!

~ kalau baju basah selepas selesai membasuh pinggan misalnya, saya sanggup tukar baju yg dipakai. saya sangat xselesa berbaju basah, tapi kalau masa tu saya diluar dan cuaca hujan lain la.. sebabnya nanti dlm setengah jam cam tu baju yg basah tu akan berbau .. bau basah + masam.. ha, saya xsuka!

masa sofia masih baby, saya selalu pakaikan bib sebab xmo baju dia basah dgn air liurnya. tapi saya tetap suka cium mulut dan amik bau dia setiap pagi sampai la sekarang hihihihihihihi macam tu gak dgn towel, seboleh2nya saya akan kutip dan cuci towel 2 3 hari sekali


~ sepanjang mengandung saya xpenah minum sebarang susu serbuk @ susu tepung @ susu yang perlu dibancuh.. saya cuma minum susu segar perisa coklat yang dalam kotak tu.. tu pun kadang2 saya xlalu sebab bau nya yang kuat.. itu salah satu sebab saya menyusu sofia secara ekslusif, xsampai hati nak suruh dia minum susu lembu yang berbau tu.. selagi ada pilihan, saya elakkan...




~ pertama kali dihidang sesuatu menu yang belum pernah dicuba, saya akan curi2 amik bau dulu. kalau ada sebarang bau kuat yang xmenyenangkan, saya elak utk makan. pernah gak mak tegur, jangan buat macam tu kalau pergi rumah orang.. alhamdulillah, dah kurang sikit habit tu. tapi kalau makan dgn orang terdekat, saya tetap amik bau dulu. kaedahnya, bau yang sedap menjamin rasa yang sedap hahahahaha sebab tu la saya xmakan rebung... bau pahittttt!






erm, rasanya tu aje kot fakta2 yang saya ingat sekarang ni.. lain2 tu mungkin biasa2 je :) apa2 pun saya tetap menerima keadaan saya ni seadanya walaupun mungkin pada satu2 masa kurang menyenangkan orang lain.. esp bila orang bagi air soya, saya tanya ' air masak ada?' hihihihi xpun bila saya tunduk dan curi2 bau apa yang dihidang :D

ini lah diri saya.. yang baik akan dikekalkan yang kurang baik akan dicuba elakkan,... insya Allah!



p/s: nape bestfren xkunjung tiba nih?....arghhh tension seketika


xoxo

day 1 to 30~

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...