me .. myself .. mine ..

My photo
Langkawi, Malaysia
sharing story of our small family ..

him & her

Daisypath Next Aniversary Ticker

our 1st junior

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wednesday 2 February 2011

Day 2 ~ my Favourite movie

erm rasanya banyak gak movie yg saya suka.. saya suka movie yang ada unsur2 love story, friendship, mudahnya yang bercorak ringan dan santai.

xda effect bom sana sini, gaduh2 yg melibatkan pertumpahan darah.. saya kurang tengok movie tempatan. kalau  ada pun mungkin ketika tayangan seminggu hari raya. pendek kata, saya belum terbuka hati untuk keluar beli cd semata2 sebab artis2 malaysia yang balik2 muka tu je berlakon.. esp kalau salah seorang nya ialah fasha sandha opppppsssssssss gossipin plak :p soriii!

antara movie yang saya suka :-

yang ni saya suka sebab pelakon nya khaterine heighl (ehh betul ke ejaan tu?).. selama ni dok follow grey anatomy. dalam cerita ni suka tengok koleksi baju2 pengapit yang dia simpan sampai xboleh tutup pintu almari. dia sendiri ada banyak pengalaman membantu menyiapkan majlis kahwin orang lain. tapi dia sendiri fail dalam bab mencari pasangan.siap ada konflik dgn adik dia sendiri.

cerita ni yang paling kerap saya ulang tengok dlm kategori relationship+cinta+blablabla best!

saya dan suami selalu ulang2 tengok cerita ni sampai nak hafal dah pun. lawak nya best dan kartun dia plak macam real je dgn kehidupan manusia. kira kalau bosan waktu petang, kami pilih movie ni untuk relaks2


 ini dah jadi favourite movie sofia yang akhirnya terjangkit kat saya. sofia enjoy part si chipmunks tu nyanyi2 jer. tapi saya suka sebab binatang tu comellll.. kalau saya nak bela boleh tak?

ditambah dengan kehadiran chippets plak, memang best untuk layan nyanyi sambil buat kerja rumah (curi2 lari ke dapur bila sofia leka tgk benda alah tu nyanyi )
kalau kategori movie lama2, saya pilih yang ni.. paling best bila dengar en gie ajuk 'run forrest, run...' dan ditukar kepada nama saya. esp bila dia nak suruh saya bersiap cepat nak keluar pergi shopping2 :p

rasanya banyak lagi movie lain yang saya suka, tapi saya pilih yang ini sebab atas alasan2 yang diberi. yea la kadang2 bila nak ngadap tv layan movie kena pertimbangkan selera orang lain kan? tu sebabnya ada movie favourite saya selain en gie dan my dear sofia..

movie ter baru yang saya tengok ialah ...... erk lama xpeprgi panggung wayang rupanya! sejak ada sofia langsung belum jejak kaki lagi.. bukan apa, rasanya xsesuai bawa baby ke situ. jadi tunggu aje la keluar cd xpun kalau ada sesapa yang download, kita tumpang je la :)


p/s: en gie bagitau kawan dia dah download 'green hornet' ... hiihhihhihihii tp best ker? jom gogel2 dl tgk pendapat mereka2 yang rajin ke panggung


xoxohttp://raihazi83.blogspot.com/2011/01/30-things-in-30-days-challenge.html

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...