me .. myself .. mine ..

My photo
Langkawi, Malaysia
sharing story of our small family ..

him & her

Daisypath Next Aniversary Ticker

our 1st junior

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Sunday 20 February 2011

Day 20 ~ The meaning behind your blog name

assalamualaikum...

mari kita bercerita mengenai maksud di sebalik nama blog sayaaa ..

blog name :~ raihazi & raisa sofia


kenapa nama ni menjadi pilihan yea? sebab mereka2 itu orang yang sangat penting dalam hidup saya        yang awesome nih  ... hihihihihihi


raihazi 

ialah gabungan nama saya dan en suami .. norehan + fauzi
erk, jauh je bunyi nya yea? :p harus la ada adjustment tu hihihiihihihihi

saya guna nama hujung iaitu rehan dan diperindahkan sebagai raihan. :D saya suka dengan maksud disebalik 'raihan' tu. kalau xsilap, bunga syurga atau tumbuhan yang harum .. maka terhasillah raihazi 

nama kedua ialah nama buah hati kesayangan saya iaitu nur raisa sofia ada kisah menarik di sebalik nama ni.. masa tu, saya mengandung dlm 30+ minggu dan masih tercari2 nama untuk baby kami. yang penting nak nama yang best2 maksudnya selain berbeza dari nama2 biasa

adik lelaki saya la yang rajin google2, maka terjumpa la nama ni ~ nur raisa sofia ~ cahaya puteri yang menawan~ insya Allah.. thank you to mohd fahmi aka pak uda :p


sebagai ingatan kasih saya, maka di dedikasikan nama kami bertiga di blog ini..

kerana tujuan asal blog ni diwujudkan adalah untuk saya berkongsi cerita dan perasaan tentang orang2 yang saya sayang..

p/s: tapi mgkn ada gak terselit pasal orang yang saya x sayang!




xoxo

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...