me .. myself .. mine ..

My photo
Langkawi, Malaysia
sharing story of our small family ..

him & her

Daisypath Next Aniversary Ticker

our 1st junior

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Saturday 28 May 2011

rinduuuuuu ~ sungguh2 rinduuuuuuu

assalamualaikum..


rindu sangat kat mak & abah sejak akhir2 ni. asyik teringat je.. boleh kata setiap hari call, sama ada saya call mak aka opah bagi pihak sofia atau abah aka aki call nak dengar suara sofia :)


sofia garu kepala bila mama bagitau xda duit nak call opah wpun sofia hulur tabung bedak sofia yg berat tu ..


sofia dah makin pandai.. setiap pagi dia akan amik hp dan suruh saya call 'opah'.. mak lah tu. bersembanglah mereka berdua, entah kan faham entah kan x. tapi mak dan abah sentiasa layan dengar sofia bercerita

malam ni kami x ber'skype'. tunggu jugak kalau2 achik on9 tapi sampai ke sudah xda pun.. agaknya mesti tengah riuh rendah kat rumah mak & abah sekarang. kaklong sekeluarga balik khamis malam.. jumaat malam pulak, fahmi bertolak balik dari kl dengan angah. yang xda cuma saya sekeluarga dan acu.. sedih plak......

acu masih ada kelas tambahan di sekolah sains kepala batas. tahun ni kan nak amik spm maka harus lah rajin2kan diri ke kelas tambahan. tahun ni je bersusah2 sikit, nanti dah dapat result insya Allah hilang letih dan penat tu


masa makan ialah part paling best.. makan ramai2 sambil bersila kat dapur. biasanya kami xmakan kat meja makan sebab ahli ramai sangat xcukup kerusi.. tapi itu la yang best sebab duduk berhimpun berlaga lutut makan sama2. sambil bercerita, gelak dan kutuk2 hehehehehe sempat tu!



sofia 5th & haris 6th


sofia 5th  & afif 3rd


sofia 5th & adlina 1st


muhd 7th

naqiuddin 4th

angah 2nd

saya ada 'anak2' yang ramai.. 7 orang semuanya. insya Allah akan bertambah sorang lagi tahun ni :) makin lama saya makin rasa rindu dengan telatah anak2 saya. mereka la penyeri, dan penambah sakit kepala serta meletihkan saya tapi saya bahagia :D


bila berkumpul ramai2, tugas yang paling saya 'suka' buat ialah basuh baju hahahahahaha dalam sehari lebih 6 kali kot mesin tu bekerja. selain tu saya rajin2 kan diri membasuh pinggan mangkuk sudu garpu cawan dan gelas yang xreda2 dalam sinki hehhh mana mai pun tatau :p


meredakan hati yang rindu, saya ajak en gie berjalan2 mencuci mata dan minda sambil menambah lenguh di betis kaki di ecm. kami masuk keluar macam2 kedai. dah datang masa belum gaji maka, sekadar melihat2 pun jadi la ..pssssttt ada jual shawl dan inner kat situ. cantik weiii nanti nak ajak en gie pegi lagi la.. yea, saya tau saya kena tunggu hari gembira staff ytl tu baru boleh ajak, kan? hihihihiiihihi

satu perkara yang saya terkesan pada sofia, setiap kali nampak laptop dia akan mintak ayahnya on laptop. lepas tu dia sebut achik2. makna nya dia nak on9 dgn achik. jadi boleh la dia 'jumpa' aki dan opah di alam maya :p sofia2..rindu kat opah ngan aki jugak ke? sabar yea sayang, kalau ayah lapang dan ada rezeki lebih boleh la kita balik kampung nanti..


buat abah & mak, alang memang teringin nak balik. beramai2 di kulim. bukan senang nak kumpul 6 beradik kan?.. tapi jangan di tanya bila sebab alang belum ada jawapannya :( hukhukhuk



p/s : kalau rindu, on la skype.. kami tungguuuuuuu :)




xoxo

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...