me .. myself .. mine ..

My photo
Langkawi, Malaysia
sharing story of our small family ..

him & her

Daisypath Next Aniversary Ticker

our 1st junior

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wednesday 11 May 2011

'dia' punca tekanan saya ~..

assalamualaikum ..


pagi ni masa en gie nak gi keje, tiba2 je dia tanya kalau2 saya ada bukak tingkap dapo.. erm dengan pantas dan yakinnya saya jawab, 'tak.. bee x bukak pun sebab bla bla bla..' en gie diam jer

eh suspen pulak rasanya.. en gie pergi dekat dgn tingkap dapo tu *dari luar rumah, kat balkoni. dia dok tengok2 belek2. saya yang mendukung sofia kat depan pintu tertinjau2 jugak apa yang dia tengok?.. hmm xnampak apa pun..

lepas saya tanya kali ke4 kot, baru la en gie cakap ada kesan tapak kasut kat dinding rumah dan kesan jari kat tingkap. gulp! hah sudahh! saya dah mula rasa berdebar2. nak nangis pun ada. sebab takut tahap gaban punya pasal. en gie cakap kat dinding rumah sebelah pun ada... huhuhuuuuhuhuhu awat plak ni? sapa punya keja ni?..


janji en gie pagi tu dia akan report kat guard sblm ke tempat kerja.. saya sikitpun x rasa lega sebaliknya macam2 bayangan cerita dok karang dalam kepala. saya mula rasa macam2 ternampak2 apa yang nak jadi. cuba menambah rasa takut dengan memikirkan kalau jadi macam ni, saya patut ..... atau pun kalau dia masuk ikut situ, saya akan ..... waaahhh dasyat nya! mata xlepas dok jeling tingkap dapo sedangkan waktu tu kat living hall tengok tv dengan sofia. sempat sms en gie bagitau saya xsedap hati. nak ke dapo pun takut. en gie reply suh check barang sebab memang ada kes semalam


waaaaa mak! tolongggggg orang takut nih!..maka sepanjang hari ini kami dua beranak keras kaku dalam rumah. kain yang dah kering kat ampaian pun saya x angkat. nanti2 la baru angkat. dari pagi bawak ke petang, asyik tgk jam tggu en gie balik. lama sggh rasanya


tadi en gie cerita semalam rumah blok c kena pecah masuk. rumah tingkat bawah. en gie nak cerita lagi tapi saya xsanggup dengar.. takutttttt

en gie bgtau dia cuak bangun pagi tadi tengok tingkap terbukak. sebab selalunya klu saya bukak tingkap masa memasak en gie akan pastikan semua tingkap dan pintu dikunci sblm light off tiap2 malam


haaa maksudnya malam atau awal pagi tadi ... gulp! ya allah, lindungilah kami sekeluarga

bertambah tekanan!..


saya dan en gie masing2 x leh nak lena. mulut diam tapi dalam hati masing2 risau memikirkan keselamatan kami


p/s : ezzah, jgn cerita kat mak & abah. takut diorang risau




doakan kami selamat, amin


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...