me .. myself .. mine ..

My photo
Langkawi, Malaysia
sharing story of our small family ..

him & her

Daisypath Next Aniversary Ticker

our 1st junior

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Thursday, 8 September 2011

bunga buah naga ~

assalamualaikum ..


mungkin xsemua berpeluang tengok bunga buah naga kan? setakat buah naga potong comel2 masa sejuk baru keluar peti ais xpayah cerita la kan.. memang terbaik la!


sekarang ni pun dah banyak orang jual air buah naga. termasuk la masa bazar ramadhan yang lepas ni. warna air memang mengancam habis, xsabar nak telan sebaik azan maghrib.

tapi biasa terjadi rasanya xsebaik warna. tu kira redha je, kalau x nanti kurang pulak pahala puasa sebab dok kutuk peniaga air buah tu hehehehehhe


berbalik kepada tajuk diatas, baru2 ni pokok naga hasil tanaman mak yang sibuk setiap masa berbunga lagi. ni kali ke3 pokok ni berbuah. buahnya kecik alahaiiii..

sebab kurang perhatian si penanam pokok yang setiap kali kutip buah dah masak bersaiz kecik baru teringat xbubuh baja pun pokok tu hahahahahahaha patut la pun




sila rujuk gambar di bawah untuk tambahan pengetahuan am :p



bunga nya putih tapi isi buah merah mengancam sampai lekat warna kat jari.. kalau kena baju aduhaiiiii



bunga ni akan kembang sampai betul2 besar pastu hujungnya akan jadi buah.. ni ikut cerita mak je :) ntah betul 100% ke tak wallahualam sebab xsempat nak dipastikan esoknya bunga dah layu dan dah keluar buah yang baru nak menjadi



jadi itu saje pembelajaran kita untuk hari ni.. insya Allah kalau ada ilmu lain akan dikongsikan bersama :)

jangan malu jangan segan singgah lagi esok2 yea



p/s : makan buah naga dipotong muat2 saiz mulut sekali masuk yang sejuk segar dari peti ais sambil kesat air buah kaler merahhhh hihihihihihihih



xoxo

2 comments:

anisalya said...

cantik bunga dia. my BIL dapat buah naga as hantaran. dia sorang je la makan. kalau ada buah2 lain blh jgk kami join...

~ raihazi ~ said...

anisalya : cantik kan? putih bersih tapi isi buah merah cantik sgt..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...