me .. myself .. mine ..

My photo
Langkawi, Malaysia
sharing story of our small family ..

him & her

Daisypath Next Aniversary Ticker

our 1st junior

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Thursday, 18 August 2011

susah kita susah lagi mereka disana .. T_T

assalamualaikum..

sedaif mana rakyat malaysia tapi masih dapat makan sekurang2nya sehari sekali. kalau xmenu asasi iaitu nasi mungkin roti dah amat memadai.
tu pun ramai yang komplen xcukup itu ini. xpandai bersyukur dengan bantuan yang diberi.

kalau xdapat bantuan sekalipun, pandai2 lah rebut peluang. cuba rebut setiap jalan dan peluang yg diberi. sebab hidup di bumi malaysia xmungkin ada yg mati kebuluran macam di somalia.

ramai bloggers yang prihatin dok bercerita hal ni termasuk la blogger femes si ben ashari.

banyak n3 dia post pasal krisis kemanusiaan di Somalia. kalau xsilap dah 4 n3 je dari semalam, nak baca klik sini, sini, sini dan sini. bersungguh harapan dia supaya dapat timbulkan keinsafan dan kesedaran kepada pembaca setia blognya. mudah2an berhasil usaha nya

selain tu sis anisalya pun ada buat n3 pasal kisah sedih rakyat Somalia. setuju sangat dengan kata sis pasal kita yang selalu membazir makanan. bila ada majlis, makanan berlambak terhidang dan berlambak jugak yang terbuang huhuhuhuhuu


ada video khas tentang penderitaan umat Islam di sana tapi saya xmampu tengok. terlalu sebak dan boleh buat saya rasa bersalah sepanjang hari kalau xmampu membantu :( saya xcukup kuat untuk melihat huhuhuhuhu


xsampai hati nak letak video yang sah2 buat saya berjurai air mata.. ni pun dah rasa sakit dada tahan2...


lebih sedih bila melihat yang merintih tu sebaya anak2 kita.. alhamdulillah kita hidup bahagia dan cukup segalanya di sini.

tanggung jawab kita sebagai umat Islam ialah membantu sedaya mungkin. kalau mampu dengan menderma sebanyak mungkin. kalau tidak dengan wang, mungkin usaha kecil menyebarkan maklumat menerusi blog juga besar maknanya Insya Allah


maklumat lanjut boleh ke sini. menderma menambah pahala di bulan mulia. pahalanya berganda ganda :)



xoxo



4 comments:

**::CIKNUURUL::** said...

sebak tgk diorg meminta2,..ya Allah,sedih,..

~ raihazi ~ said...

kita cuba bantu mengikut kemampuan masing2 :)

anisalya said...

tu la kan...
kadangkadang ada jugak yang tak bersyukur dengan apa yang ada...

~ raihazi ~ said...

anisalya : betul2. jangankan nak sebut alhamdulillah,lagi komen itu ini ada la

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...