me .. myself .. mine ..

My photo
Langkawi, Malaysia
sharing story of our small family ..

him & her

Daisypath Next Aniversary Ticker

our 1st junior

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wednesday 6 July 2011

bila harus memilih .. ~

kenangan outing sekeluarga @ pantai sepat ..


assalamualaikum..

sangat  xsuka bila disuruh membuat keputusan. terutamanya bila pilihan2 yang ada tu boleh merubah keadaan sedia ada.

susah kan bila terpaksa memilih untuk tinggal bersama atau berasingan bila kita sedia maklum ada masalah yang sama akan berulang dan xdapat dielakkan..

en suami yang kerap outstation dan makin jauh berhari2

sofia yang sentiasa nak didukung dan makan dengan ayah

saya yang sokmo hujan bila tersentuh dengar sofia cari ayah


saya memang mudah menangis. hal kecik pun boleh jadi punca. pernah terjadi, sedara yang datang rumah mak cakap kat saya ' ehhh kesiannya kat sofia, kecik2 dah jauh dari ayah dia..' huwaaaa time tu jugak saya dah berkaca2. dalam hati dok doa jangan kelip mata kalau x, sure kantoi huhuhuhuhu


sofia demam dan merengek sepanjang hari.. saya call dan bagitau en suami sambil nangis. saya nangis sebab selalu rasa xkuat bila en suami xda disisi. saya rasa saya lah manusia yang paling lemah masa tu..

bila jauh, saya sensitif sangat2, nak buat apa pun mesti nak inform kat en suami dulu tanya pendapat dia sebab xnak dia tertinggal dalam apa2 keputusan. bila xdapat contact saya susah hati.. semua benda jadi jammed. tertangguh2... sampaikan ada masa saya terfikir yang saya xmampu berdikari bila en suami xda


dengan situasi bekerja en suami memang susah nak mintak cuti. macam mana pulak kalau kami tinggal berasingan? bila pulak nak jumpa?..

kalau stay, ada jugak masalahnya. en suami bimbang keadaan kami berdua bila dia keluar outstation. mana lah tau kalau masa tu sofia xsihat, saya bukannya ada transport.

jiran2 pun bukannya ada .. semua keluar bekerja. jadi dalam keadaan emergency, sempat ke saya nak call guard house bila ada 'tetamu' xdiundang? atau call dan tunggu taxi bila sofia demam?


semua pro dan kons dah terbayang dalam kepala tapi still blur nak buat keputusan.

sebelah kata stay sebab xnak jauh dengan suami. susah senang nak tanggung sama2

sebelah lagi kata saya harus fikir keadaan sofia. xboleh pentingkan diri sendiri yang nak berkepit dengan en suami setiap hari. saya kena pilih tempat yang selesa dan sesuai untuk sofia. mudah dengan segala kemudahan. ada orang boleh tengok2kan saya dan sofia

tapi macam mana dengan feeling sofia? dia okay ke bila berhari2 bawak ke minggu mungkin bulan xjumpa ayah? kuat ke saya nak uruskan sofia sorang2?

boleh ke saya buat keputusan segera sorang2?



sungguh saya rasa xboleh nak senyum sekarang ni. tiba2 mata rasa xboleh nak lelap. saya update entry ni kul 5am sorang2. masa semua orang dok sedap berdengkur dan mimpi. berkali2 saya taip panjang2 pastu backspace sebab rasa terlalu beremosi..

dada berdebar2.. xpasti dengan keputusan sendiri. lain orang lain respond nya. mungkin ada yang dengan mudah kata 'ala buat apa pikir teruk2, balik umah family duduk baik2 cukup bulan suami masukkan duit..' wahhhhhhhh senangnya yea?   atau 'tempat isteri disisi suami, susah senang tanggung sekali' yea saya tau tu tapi bila memikirkan keadaan sofia yang terpaksa berkurung dalam rumah 2 3 hari sebab ayah outstation. xda palyground konon elit sangat :p, xjumpa orang.. macam mana plak?

saya kena fikirkan perkembangan terbaik buat sofia. dia berhak dapat yang terbaik kan?

cari rumah lain? yea ada dalam list utama kami tapi belum tertunai sebab en suami xsempat nak survey. tiap2 minggu outstation, kalau xpun masuk ofis balik dah maghrib. sabtu pun keje. tinggal ahad nak setel semua memang xmampu. masih tertangguh hal tu

selain tu nak kena cukupkan budget untuk bayar deposit rumah sewa yang jumlahnya boleh buat saya telan air liur berkali2 sambil kelip2 mata fikir cukup ke duit kami? :)


panjang n3 saya pagi ni.. keputusan xda lagi. nak gerak en suami dan bincang sekali lagi. walau apapun keputusan yang saya pilih nanti semoga itu yang terbaik buat kami.. insya Allah!



p/s : rasa malu sebab suka buat luahan perasaan kat blog. habis semua kawan2 tau yang saya ni emo huhuhuhuhuhuu masalah kecik xboleh handle. bagi saya semua masalah besarrrrrr ..


p/ss : sofia mengigau dan nangis.. dah lebih 5 kali malam ni. :(




xoxo

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...