me .. myself .. mine ..

My photo
Langkawi, Malaysia
sharing story of our small family ..

him & her

Daisypath Next Aniversary Ticker

our 1st junior

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Tuesday 25 January 2011

mod : mari memasak.. weeeee!

selamat pagi semua!.. huhuhuhu pagi lagi kah? :p

pagi ni gigih bangun awal buat breakfast utk en suami

milo panas2 :) yummmy *credit to gogel


hari lain sblm2 ni pun ada buat bfast tp slalunya air jer yg terhidang.. makan2 xsempat sbb time nak goreng2 nasi, time tu la sofia melalak nak bf


selalunya bila dah jd mcm tu, en gie pun ngalah dgn cik sofia .. 'erm, xpe lah, nak air jer..' kesian en gie pegi keje xbreakfast apa2..


ni azam saya gak lah ni, nak buat breakfast tiap2 hari utk en gie :p weeeee mama bolehh! girl power!..!..


sbg solution nya, saya perlu bangun lebih awal spy :-


~ dpt bf sofia 1st in the morning.. dgn harapan bila dah kenyang, sofia xkacau mama buat bfast :)


~ sambil tunggu air masak yg mana selalu amik masa ( sbb saya suka isi air penuh2 sbb xmo bazir letrik heheheh ) blh la saya siapkan keperluan kerja en gie : baju, stokin blablabla



cerita panjang2, cuma nak bgtau menu pagi ni ialah menu 'mesti kena gelak punya' ..

sbb menu simple giler (read as anak sedara darjah 5 pun blh buat lg best! huh..)






ni lah menu nya.. ^-^ roti bakar yg dsapu butter & kaya yg xkaya2 dan se'mug' air milo panas

*gigih saya men'gogel' nak tempek gak gambar2 nih


sementara en gie makan & minum dgn ber'selera'nya (hahahaha) saya sempat masak nasi siap2. senang sbb thari sket nt cuma masak lauk jer, save masa blh blogging lama2 hahahahaha


lps tu, ooo sempat lg buang sampah, keluarkan kain baju yg dbasuh malam td (ehehh guna washing machine je pun), sambil kemas2 living hall yg disepahkan oleh en gie dan cik sofia malam tadi


sambil meng'hantar' en gie keluar bekerja, saya ligat berfikir bila nak buat nasi lemak as our bfast nih?


1st & last buat nasi lemak masa emak, angah & family, kaklong & family datang umah 26hb dec lepas.. hohohoh lame dah tu.. nt lama2 sgt buat alasan xhengat mcm mana nak masak plak.. erm alasan dmana2 shj :p






alasan xtau nak masak tu lbh kpd saya xpasti sukatan air & santan utk masak nasi.. takut lebih nt lembik huh alasan xmo blajar masak


tu la bila mak masak, xpenah nak amik tau apa yg mak bubuh aka campak. skg kan dah nak kena 'gogel' lg..


nasib la mak xbaca blog ni hehehh



p/s: rindu la nak balik kulim



ni list menu utk thari .. :-

~ nasi putih + sambal udang + sayur campur goreng + telur dadar + sup ayam dgn fish ball esp utk cik sofia


beria2 buat list.. gambar nt yea :) nak ltk jugak? mst la, sbg motivasi. so nt bila leka blogging nampak gambar2 tu insaf sket (sambil tgk jam.. ooo dah patut masuk dapo ni.. hihihihihi)


sofia dah tertido.. bf sambil masa gigih update blog :) saya nak gi masak skg ^-^ bye!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...