me .. myself .. mine ..

My photo
Langkawi, Malaysia
sharing story of our small family ..

him & her

Daisypath Next Aniversary Ticker

our 1st junior

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Saturday, 8 January 2011

cinta buta

currently watching 'cinta buta' @ tv3..

for me, cinta xbuta.. tp manusia yg sanggup mbutakan mata atau dlm bahasa yg lbh indah ' menutup kelemahan' pasangan oleh kerana rasa kasih & sayang yg mendalam..

xpasti siapa la yg mencipta ungkapan tu.. cuma rasanya mcm xsesuai dgunakan pd zaman sekarang. most people dah x menyalahkan cinta sbg penyebab mrk sggp bsusah payah demi mcapai kebahagiaan bsama pasangan..

sebaliknya, keputusan tletak ditangan kita sendiri.. yea, memang ramai yg nasihatkan jgn cari pasangan yg kita dah nampak sedia susah. cari yg bjawatn tetap, cukup anggota, bbudi bahasa n blablabla...

tapi klu dah sayang n rasa itulah orangnya, yakinkan hati dan kuatkan tekad.. tempuh susah n senang bsama2.

mulakan langkah dari bawah.. bak kata pelakon tu, ' jgn peduli dgn kata2 org '. u choose him/her. so berusaha lah utk bahagia bsama2.

utk bahagia, gembira atau mewah sekalipun bukan tanggungjawab 1 pihak..

klu pasangan yg kurang sempurna anggota, kita tlg permudahkan urusannya. x semestinya oku, tp kdg2 bila pasangan demam atau sakit kepala pun blh tbantut satu2 urusan kan? so mana yg kita mampu, kita tlg pmudahkan. jika x, bg kata2 semangat... spy dia x terus down

panjg lebar bcerita, br terpikir camne blh tiba2 buka topik ni.. serious n3 plak tu.. slalu merapu sembang ape2 ntah. hihiiihihihi

klu rasa ada kbenaran, ambil sbg peringatan.. klu rasa byk merapu, abaikan aje.. hehehe

cinta... tiada yang sempurna ^_^

p/s : anyway, ada idea utk penambahbaikan dr segi isi2 n3.. tungguuuuu

2 comments:

sekamar rindu said...

salam..

Cinta memang tidak punya mata…tapi kita punya mata hati..

Cinta boleh saja buta, tapi semoga saja hati kita tidak ikut menjadi buta…cinta yang menghancurkan kebahagiaan orang lain itu bukanlah cinta…mungkin klise jika dikatakan cinta tak harus memiliki…..

cinta boleh hadir dalam madu dan racun..

**follow blog puan..

~ raihazi ~ said...

tqvm sudi follow blog ni.. :) ilmu dan agama yg mbezakn cinta itu madu atau racun.. :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...