me .. myself .. mine ..

My photo
Langkawi, Malaysia
sharing story of our small family ..

him & her

Daisypath Next Aniversary Ticker

our 1st junior

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Tuesday 25 January 2011

mari masak2 ..

tajuk n3 masak2 tapi tempek gambar air dulu .. iskhhhh :)

rilek2 kita minum dulu! air oren peel fresh huuuuiii nikmat.. masam2 + manis + vit c + sejuk (penting utk pujuk sofia minum air buah yea kawan2 )


mari lah join saya ... maih2..

sebelum masak mesti nak sediakan bahan2 dulu. ikut arah jam : sayur kobis+carrot+fish ball+lada benggala, telor 2biji+bawang besar, bawang utk tumis sambal udang & sayur campur, udang sederhana besar ..



portion nya kecik aje yea sebab yg nak makan hanya 2 1/2 org jer ..

saya suka guna bawang besar sebab lebih mudah dan rangup rasanya. bawang merah ni leceh la nak kupas, dah la kecik pastu mana cukup guna sebiji je.. kita guna cara yg kita rasa lbh mudah, jgn biar isu bawang merosakkan mood anda utk memasak echehhh..



taddaaaa.. menu paling simple ~ telur dadar (checked!)

sayur campur versi saya xmau yg sayurnya terlalu masak. hilang segala zat2 (checked!)



last but not least, sambal udang yg semata2 udang :)
p/s: saje je snap dekat2 sambal udang tu konon boleh buat org lain terfikir, 'huiii udang galah kah itu?' hahahahaha
saya nak suapkan sofia makan nasi dgn sup ayam + fish ball. (yea, saya sengaja xupload pic sup sbb nampak xmenarik dlm camera :D)
xoxo ..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...