me .. myself .. mine ..

My photo
Langkawi, Malaysia
sharing story of our small family ..

him & her

Daisypath Next Aniversary Ticker

our 1st junior

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Sunday 16 January 2011

gaya 2011

situasi 1 ~ saya keluar bshopping dgn en suami.. tiba2 bila lalu kat cermin besar, saya pandang atas bawah .. ooh siape kah?.. haa mcm mana blh pakai baju ni dgn tdg kaler ni?... kasut ni? etc..

diri sendiri rupanya! yea, saya mhadapi masalah yg suka pakai baju apa2 ajer dgn tudung aper2 ajer. kasut plak, main sarung jer crocs. xkira pegi mana pun.. pasar ke (yg mana sesuai skali sbb lantai pasar licin), kuar makan nasi beriyani (ummm sedapnya).., malahan ke east coast mall juga! dan kdg2 ke rumah kwn2 gak!..

abis tu kasut2 lain bila nak pakai?.. segala wedges la, hel la.. terasa sgt2 mbazir kasut2 tu dok dlm kotak jer

mslh saya ialah setiap kali bsiap nak keluar, kena siapkan sofia dl.. of coz

lps tu cari kan bj utk en suami, siapkan diapers beg sofia sambil2 simpan baju2 yg dpunggah sofia masa mama cari baju spare dia..

juga kemas bilik yg baju n seluar nak dbasuh dtinggal merata ikut suka p/s : en suami la punya keja tu

jd bila turn saya utk bsiap, en suami dan sofia dah mnunggu sambil sofia switch off tv dan en suami kunci sliding door etc

blh bygkan x mcm mana punya kelam kabut & ala kadar nya saya bersiap semata2 xmo sofia ngamuk tunggu lama & en suami yg kbosanan?

erm.. jd tu yg bila tgk balik baju or tdg yg saya pakai, saya jd malu kat diri sendiri. ntah2 sofia pun malu tgk mama sarung tshirt pink dgn tdg kelabu hahahA

sbb lain tjadi mslh ni ialah bila saya capai jer baju yg agak2 xnampak bkedut atau nama sopannya malas nak iron sbb nampak ok lagi.. tudung lg la mudah sbb capai instant hijab je. konon2 xmo pakai pink dari atas sampai bwh, jd amik kaler lain. bila dah keluar, baru perasan keadaan diri sama je mcm org buta kaler adehhhh...

baru2 ni jenguk blog 'fatin liyana' yg femes tu... teruja tgk dia btudung kalerful. agaknya klu saya nak mcuba gaya spt dia, harus la bsiap 1 jam lbh awal sbb banyakkkkkkk benda nak dsiapkan! hihihihihii

rasanya xterlambat nak ubah penampilan diri wpun hari ni dah 16hb januari... arghh apa ada pada tarikh :) sila sedapkan ati sendiri yea

saya xmo la vogue2 cukup sekadar penampilan seorang isteri beranak 1 yg cute :p hooo xtahan!

so kena belajar mdisiplinkan diri utk menutup aurat dgn lbh sempurna (slow2 naa..), sopan, kaler yg matching aka xbuat org gelak tgk kita huhuuhuhuhu dan tampil bgaya.. xmo kelihatan lbh tua dari usia .. saya baru 28 tahun okeh!.. ada ke patut adik saya cakap,' sofia nampak cute sgt dlm pic ni tp mama plak nampak tua' .. oooohhhhhhhHH

erm.. tajuk macam hebat jer padahal cuma nak bgtau saya sekarang makin selekeh.. :(



p/s: bila nak mulakan misi makeover nih?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...