me .. myself .. mine ..

My photo
Langkawi, Malaysia
sharing story of our small family ..

him & her

Daisypath Next Aniversary Ticker

our 1st junior

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Friday 21 January 2011

get well soon , wani!

receive sms dari mak td. mak bgtau wani anak makcik fuziah ( jiran dpn umah) baru lps bt operation sbb breast cancer..

gulp!..

breast cancer... :(


1st bad new ~ dia baru dapat tau ada cancer dlm tempoh 1 bulan

2nd bad news ~ cancer nya da sampai stage 3.. oohhh tidak..

3rd bad news ~ dia terpaksa buat operation utk remove ketumbuhan tu dlm masa yg terdekat

family dia minta tangguh 1week utk cuba rawatan alternatif.. saya xberniat mperkecilkan tujuan mereka utk mencuba kaedah lain, kerana sbg manusia kita berhak berusaha dan mencuba .. kan?


4th bad news ~ utk mengelakkan ketumbuhan terus merebak, doc terpaksa buang sebelah payu daranya.. :(

saya cuba mbayangkan bagaimana dia berusaha utk menerima segala yg berlaku dlm sekelip mata.. yea, segalanya berubah dalam tempoh yg xsampai 2 bulan. pasti ada hikmah disebalik setiap yg berlaku


sedihnya.. dan saya yakin dia memerlukan masa yg amat panjang utk menerima.



saya sebagai seorang isteri dan ibu, xdpt membayangkan situasi jika saya di tempatnya.. anda tentu faham tanpa saya perlu mhuraikan secara detail maksud saya bukan?



dia masih bujang.. dan mungkinkah ini akan menambah tekanan kpd dia dlm mencari pasangan hidup lantaran keadaan kesihatan nya? alhamdulillah, dia ada cara utk melupakan tekanan nya dgn menyibukkan diri dgn bkerja..

wani, kuatkan hati dan tabahkan diri yea.. ann dan sofia mdoakan wani cepat sembuh, insya Allah..


sofia agak rapat dgn wani sbb wani rajin melayan dia.. tiap2 petang wani akan dukung sofia bw dia main dgn anak kucing peliharaan keluarga wani..

tapi skg, sbb dah duduk jauh, kami jarang bjumpa..


dan skg dia masih di ward, dlm pemerhatian lagi.

wani, kami sekeluarga mendoakan kesihatan dan kesejahteraan anda..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...