me .. myself .. mine ..

My photo
Langkawi, Malaysia
sharing story of our small family ..

him & her

Daisypath Next Aniversary Ticker

our 1st junior

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Thursday, 29 December 2011

jom mengandung lagi dan lagi dan lagi .... weeeeeee ! :)

assalamualaikum ...

teringat isi n3 dr harlina mama kpd bella yang cumelll isteri kepada dr sheikh muzafar yang ehemmm hensem tu :) hihihihiihihihihihihihihi baru hari ni berkesempatan nak share kandungan dari blog supermommy ni..


semoga dengan perkongsian ni semua ibu dan bakal ibu akan lebih positif sepanjang proses mengandung dan lebih teruja untuk mengandung lagi yeay! ~ reminder for myself :)

jom baca ..


**                                                                **                                                                     **

More Reasons To Get Pregnant

26 Nov Well, that is exactly the title of the email that my husband send to me.. This is one of his tricks to get me pregnant again!! Hahahaha.. Yes, he loves children so much and he wants 10 kids! Good luck to me!! ;) I don’t exactly know where he got this from but I personally think it is good to share with all of you..





KEMULIAAN IBU MENGANDUNG DALAM ISLAM

1. Dua rakaat solat wanita yang hamil lebih baik dari 80 rakaat solat wanita yang tidak hamil.

2. Wanita yang hamil dapat pahala puasa disiang hari & pahala ibadat dimalam hari.

3. Wanita yang bersalin dapat pahala 70 thn solat & puasa serta setiap kesakitan pada satu uratnya, Allah bagi satu pahala haji.

4. Sekiranya wanita meninggal dunia dalam masa 40 hari selepas bersalin ia dikira sebagai mati syahid. …

5. Wanita yang beri minum susu badannya kepad anaknya akan dapat 1 pahala daripada tiap titik susu yang diberikannya.

6. Wanita yang beri minum susu badannya kepad anaknya yang menangis maka Allah beri pahala satu tahun pahala solat & puasa.

7. Kalau wanita menyusui anaknya hingga cukup tempoh 2 setengah tahun, maka malaikat dilangit khabarkan berita bahawa syurga wajib baginya.

8. Seorang ibu yang menghabiskan masa malamnya dengan tidur yang tidak selesa kerana menjaga anaknya yang sakit dapat pahala seperti membebaskan 20 orang hamba.

9. Wanita yang tidak cukup tidur pada malam hari kerana menjaga anaknya yang sakit akan di ampunkan oleh Allah akan seluruh dosanya & bila dia hiburkan hati anaknya Allah beri 12 tahun pahala ibadat


Pandai kan dia pancing I nak suruh pregnant lagi!! The truth is, I love being a mom and I wanna have as many children as I can. May Allah granted our prayers. Azam tahun baru 1433H, I wanna have another baby.. and secretly wishing for a boy this time ;) May Allah granted my do’a. Amin :)
Semoga tahun baru ini kita semua lebih diberkati Allah, dimurahkan rezeki, dipermudahkan urusan, dijauhkan kemungkaran, dilindungi dari fitnah manusia dan godaan syaitan. Amin amin ya rabbal al-amin.. :)



**                                                          **                                                                       **



p/s : senyum sorang2 baca ayat pertama perenggan akhir by dr harlina..



xoxo

8 comments:

ajumohit said...

suke tgk copule ni sooo sweet, akak tggu 3 tahun la raihazi hehehhe

anisalya said...

tgk... doc pun nak ada anak baru walaupun anak pertama kecik lg. kalau kita org2 biasa ni mmg kena la dgn nurses. mcm la kita bg anak2 kita makan pakai duit diaorg. huh! tiba2 je kan?

~ raihazi ~ said...

ajumohit : 3 tahun? .. ala lama lagi eh? :p

~ raihazi ~ said...

anisalya : tu la saya pun dah rasa kecewa jugak dgn nurse yg selalu takut2kan saya supaya jgn mengandung dlm tempoh terdekat.. sekarang ni rasa jeles pulak bila kawan2 dah ramai anak, kita baru sorang huhuhuhu

Ati Masrif said...

kak ati masih menyusukan syahmi
walaupun dia nk masuk 4 tahun...alhamdulillah :)

Sharifah Nadzarah said...

SELAMAT TAHUN BARU DIK

~ raihazi ~ said...

ati masrif : wow! hebatnya... saya pun ada keinginan nak bagi anak bf lama2 insya Allah :)

~ raihazi ~ said...

sharifah nadzarah : selamat tahun baru jugaaaaaa kak!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...