me .. myself .. mine ..

My photo
Langkawi, Malaysia
sharing story of our small family ..

him & her

Daisypath Next Aniversary Ticker

our 1st junior

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Thursday 9 February 2012

Allah bagi rasa sakit supaya kita makin dekat denganNya

assalamualaikum ...

dengan berat hati masuk mandi dan siap lebih kurang sepantas kilat demi nak berjumpa doktor gigi hihihihihihihihi 
sambil tunggu giliran tengok orang tu tengok orang ni .. haihh macam2 ragam pelik ada. yg pasti xseorang pun keluar dari bilik doktor sambil senyum2 sengih2. tambah sesak dada saya waktu tu. kalau ada istilah fobia untuk orang yang takut jumpa dentist maka saya lah manusia itu hahahahaha 


salah seorang patient tu ialah uncle india yg keluar dari bilik doktor sambil pegang dahi/ kepala.. fahaman saya mungkin dia pening sebab tengok darah lepas doktor cabut gigi hihihihihihi mula la saya terbayang macam mana la rupa saya keluar bilik doktor tu jap lagi 


sebenarnya saya ke klinik gigi tu sebab nak cabut gigi geraham paling hujung *gigi bongsu mungkin.. ntah la. gigi sebelah kanan atas. gigi tu dah pecah sikit. macam mana saya tau gigi tu pecah? hahahahahaha bila saya makan benda keras, tau2 je ada rasa macam tergigit batu. konon2 nak salahkan nasi yang ada batu padahal gigi sendiri dah mereput sendiri. kesimpulan saya buat sendiri ialah gigi saya xkuat sebab perangai saya xminum susu. masalah bertambah bila dah makin tua ni bila mengandung dan menyusu maka makin banyak lah hilangnya kalsium dalam badan. nak harapkan sumber makanan lain apa lah sangat yg saya telan.. ntah2 sumber kalsium saya zero selama ni. 


keputusan penting yang dapat saya buat sambil menaip panjang berjela ni ialah saya mesti mula amik pil kalsium secepat mungkin! yea harussss....! bersemangat demi nak elakkan gigi lain buat hal.. huhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuhu

walaupun sakit sebab dah mula rasa berdenyut gusi ubat bius dah habis, tapi saya gembira modal hari ni cuma rm2 je hihihihihi yea rm2. jadi boleh teka kot kat mana saya jumpa doktor gigi tu. kalau kat tempat lain entah berapa puluh rrm terbang. alhamdulillah.. semuanya selamat






peneman saya hari ni sambil tunggu giliran sambil layan main abc kat hp mama. lepas siap urusan gigi sempat singgah mini playground kat klinik tu... maka selesai akhirnya ...amin



p/s : ada cadangan pil kalsium yang bagus2 x?



xoxo


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...