me .. myself .. mine ..

My photo
Langkawi, Malaysia
sharing story of our small family ..

him & her

Daisypath Next Aniversary Ticker

our 1st junior

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Sunday 12 June 2011

kalau xcuba, sampai bila pun xkan tau ....

assalamualaikum..


anak2 kecik ni kadang2 kalau ditegah yang tu jugak la yang dia nak cuba buat. kita sekat keinginan mereka yang secara xlangsung boleh menyebabkan mereka malas mencuba benda baru bila semakin besar


awalnya saya bagi 2 mangkuk plastik berisi sayur dengan tujuan dapat alih perhatian dia sementara saya nak siapkan menu lain. sambil tinjau2 saya tengok ok je jadi saya biarkan. bila dah lama dia senyap, saya tengok rupa2nya dia tengah concentrate nak siang sayur2 tu. pandai anak mama!


sofia memang susah makan sayur. macam2 cara dah cuba tapi xjalan jugak. kalau sesiapa ada tips sudi2kan lah share dengan saya.. terima kasih!


warna terang menarik perhatian + rasa ingin tahu

tersengih dapat 2 mangkuk sayur :)

tolong bukan main tapi xmakan sayur...

kubis yang siap di koyak2 oleh sofia




xoxo

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...